- Suché černé inkousty? - Penforum.cz - plnicí pera a kvalitní psaní - fórum

Fórum pro fanoušky plnicích per a kvalitního psaní


Rádi píšete plnicím perem? Používáte značkový diář? Tak tento web je pro Vás.

Suché černé inkousty?

Vybíráte své první nebo třeba dvacáté pero? Pokud se nemůžete rozhodnout, které koupit, nechte si poradit.

Suché černé inkousty?

Příspěvekod Feldrod » 09 čer 2019 19:42

Dobrý den
jsem nováček, plnící pera používám teprve pár dní, objednal jsem Jinhao X750 a taky jsem to nevydržel a koupil nejlevnější plnící pero v místním papírnictví ve výprodeji za 20 kč + balení Centropen bombiček (píše překvapivě dobře, hladký, jen je to strašně lehký, protože to je jen plast + hrot a i dítě v první třídě by se za něj stydělo, ale mě je to jaksi jedno) a co je můj problém je to, že všude je M hrot. Mko mi vyhovuje, je to tak tlustá stopa jak jsem zvyklý z používání Pentelek a jiných běžných "propisek", ale mám obavy z propíjení. Papír používám klasický sešit alá "káklasik", všiml jsem si, že nepropíjí, ale běžný 80g/m3 xerografický papír to nasaje jak houba, chlupatí a propíjí. Nemá proto někdo doporučení na černý inkoust v lahvičce?
Pelikan 4001 Brilliant Black jsem nikde nenašel tak co mimo to? Slyšel jsem, že LAMY je poměrně suchý, nějaké zkušenosti?
Pro zasmání přikládám fotku "pera" za dvacku s modrou Centropen bombičkou a moje zneúctění Lorem ipsum dolor sit amet.
Obrázek
Feldrod
 
Příspěvky: 3
Registrován: 09 čer 2019 19:31

Re: Suché černé inkousty?

Příspěvekod vojtahlad » 10 čer 2019 13:56

Černé inkousty mě nikdy moc nebraly, takže mám jen omezené zkušenosti. Pelikan se celkem dá sehnat, mají jej v Penshopu (http://www.penshop.cz/xdo-vyprodaniinkoust-v-lahvicce-pelikan-30-ml/dp-5310/) nebo třeba tady https://www.vytvarne-potreby.eu/inkousty/inkoust-brilantni-pelikan-30ml-cerny/.